Niet ingepakt is toch mooi meegenomen - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Maarten Hoek - WaarBenJij.nu Niet ingepakt is toch mooi meegenomen - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Maarten Hoek - WaarBenJij.nu

Niet ingepakt is toch mooi meegenomen

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

06 Juli 2014 | Frankrijk, Bordeaux

Ik ben op reis. Het lopen moet nog beginnen, maar de eerste kilometers zijn verreden. In een paar dagen naar Saint Jean Pied de Port, aan de verkeerde kant van de Pyreneeën in zuid Frankrijk

De eerste stop was in Chartres. Geen toeval want de camino loopt niet alleen door Spanje, je kunt bij wijze van spreken bij je eigen voordeur beginnen en vandaar een route oppakken. Door Frankrijk zijn er zo een 4 tal routes met allerlei vertakkingen. 1 daarvan de Via Turonensis (oude route, oude naam) gaat van Parijs, naar Poitiers, Bordeaux naar SJPdP.. Charmes met de kathedraal ligt dus ook op de camino. Ik was nog niet uitgestapt of in de stoep was al een jakobsschelp ingelegd.

Verder naar het zuiden komen de kerken, hospitalen, speciale Bruggen steeds meer voor. In de stad Bordeaux alleen al 3.

Gelijk wennen aan de uitrusting die ik bij me heb. Gek zo'n tandenborstel zonder knopje, scheelt weer in het gewicht en een oplader is niet nodig. Niet ingepakt is toch mooi meegenomen.

Morgen de start vanuit SJPDP. Eerst nog zo'n 150 km en dan lopen. Spannend ben benieuwd hoe het bevalt ..... Weer bericht lijkt niet goed ....