Overpeinzingen - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Maarten Hoek - WaarBenJij.nu Overpeinzingen - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Maarten Hoek - WaarBenJij.nu

Overpeinzingen

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

02 Juli 2014 | Nederland, Lochem

De laatste loodjes, dit weekeinde gaat de reis dan echt beginnen en maandag as de eerste echte (halve) wandeldag.

Die laatste dagen komen dan allerlei gedachten in me op. Onlangs was ik bij een seminar waar een bekende futuroloog o.a. sprak over klein is het nieuwe groot. En daar zit voor mij een grote kern van waarheid in. De laatste jaren heb ik ook een afkeur ontwikkeld voor groot. Grote organisaties, onpersoonlijke organisaties, veel invloed op de achtergrond uitoefenen, maar op de voorgrond onzichtbaar blijven. Terwijl klein veel meer voldoet aan de menselijke maat, ik zie dit overal om mij heen, we wonen immers niet voor niets in een kleine stad. Mensen willen graag samen, maar dan bij voorkeur kleinschaliger en zodanig dat je ook invloed hebt.

Mijn Camino is ook iets kleins (maar tegelijkertijd voor mij groot en belangrijk). Ik ga dit zelf vormgeven, heb zelf alle invloed en laat mij niet pushen o.i.d. door anderen. Als ik door wil gaan ga ik door, als ik wil rusten, dan rust ik.

Ik zal de Tour missen. Ik ben een trouwe fan van het wielrennen en de Tour de France in het bijzonder. Op weg van het werk naar huis rijden met radiotour aan zal ik missen, evenals de vele beelden. Wellicht als de spanjaarden het bij het wielrennen wel goed doen, dat de TV aangaat in de herbergen langs de camino.

Tja, dan het voetbal. Hoe zal ik als Nederlander benaderd worden in Spanje. Moet ik nog een 1 en een 5 achter op mijn rugzak plakken of zal ik dat maar niet doen. Waar ik wel blij mee ben is dat er dit weekeinde nog wedstrijden zijn. Hopelijk stellen vele vakantiegangers daardoor hun vakantie een paar dagen uit en dan zou het wel eens een stuk rustiger op de weg kunnen zijn.

Afgelopen week onze eigen foto's van een eerdere vakantie nog eens bekeken. Een aantal jaren geleden hebben we een rondreis gemaakt door Spanje en Portugal. Destijds hebben we ook in Santiago de Compostela geslapen en de laatste kilometer naar de kathedraal hebben we gelopen! Het is dat de parador in SdC geen zwembad heeft en ons hotel wel, anders was de afstand nog korter geweest. De plaats, de vele pelgrims die wij onderweg zagen en alle pijlen die naar SdC wezen hebben zoveel indruk op mij gemaakt dat ik toen al zoiets had van ooit wil ik dat ook.

In de laatste voorbereidingen heb ik zelfs de muntjes uit mijn portemonnee geleegd om ook daar gewicht te besparen. De muntjes nog eens goed bekeken en ik had ook een paar Spaanse euromunten. Op de euro staat de net teruggetreden koning, maar ik had ook een paar Spaanse munten van 1, 2 en 5 cent. Op deze munten zag ik een bekend gebouw staan. De Kathedraal van Santiago de Compostela. Dat kan geen toeval zijn, klein is het nieuwe groot.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 10803

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

Mijn Camino naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: